فـــنـــوج چه خبر؟

نقـــــد و تحلـــیــل مسایل گوناگون در شهرستان فنوج_فنــــــــــوج از زاویه ای دیگر

فـــنـــوج چه خبر؟

نقـــــد و تحلـــیــل مسایل گوناگون در شهرستان فنوج_فنــــــــــوج از زاویه ای دیگر

فـــنـــوج چه خبر؟
تنها راه رشد ترویج نقد و روحیه نقدپذیری است
باید بدون تعارفات زائد حرفمان را بزنیم تا ما نگوییم و ننویسیم چیزی عوض نمیشود
رمز رشد ما در فنوج مطالبه گری است
متاسفانه بیم از دست دادن موقعیت شغلی و برچسب زنی وهمچنین محافظه کاری بیش از حد در دوستان وجود داره و مانع بیان ازادنه اندیشه هایشان میشه و همین عامل یکی از بزرگترین ضعفهای فعالین مجازی سیاسی و حزبی شهرماست!!
******
قوام ریسی هستم تکنسین سامانه هوشمند سوخت
******
نویسنده نیستم خبرنگار هم نیستم .من هم مثل مردم فنوج شهروندی ساده وبی ادعا هستم اما بی تفاوت نیستم و براساس اصول 23-24و26 قانون اساسی میتوانم بنویسم
بایدحرفهایمان را بزنیم - لازم بشه داد هم میزنیم هرچند برای خیلی ها تلخ باشد ٬
بدنبال دیده شدن و کسب قدرت،موقعیت نیستیم
بسیار خوب میدانم با گفتن مشکلات و اشکالات از چشم نمی انداخت‌یم با تملق و چاپلوسی و سرپوش گذاشتن روی نقطه ضعف ها و ماله کشی زودتر به هدف می رسیدیم
نویسندگان
آخرین نظرات

باز هم ماه مهر وبازهم خرید لوازم التحریر دانش اموزان وروند رو به رشد تجملات در خرید لوازم التحریر چشمگیراست.یاد لوازم التحریر دانش آموزان دهه 60و70 بخیر! مداد سوسمار مداد رنگیهای شش تایی یا 12 تایی بدون غل و غش ، و پاک کن جوهری  دو رنگ و گاهی پرچمی،  یک خط کش ساده پلاستیکی که اگر این خط کش از20سانت بیشتر قد می کشید بقیه با حسرت به آن چشم می دوختند!

====

خودکار بیک و دفترهایی با جلدهایی از کاغذ معمولی و گاهی با برگهای کاهی - که حالا پیدا نمی شود -  که روی آن کاغذ کادو می کشیدیم! ومیبردیم کفاشی میدوختیم و البته یک کیف بدون تزئینات  که باید حداقل 2سال را با آن میگذراندیم!

اواسط دوره تحصیلات ما خودکارهفت رنگ نیز اضاف شد که بازهم همه نمی توانستند از آن داشته باشند. از بین تمامی دانش آموزان شاید یک نفر در کلاس، دفتر مرتب تری را که در آن زمان به دفتر لوکس شهرت داشت، در دست داشت.

این ها تمام لوازم التحریر مدرسه ما را تشکیل می داد. شاید تمام لوازم التحریر ما به 2هزارتومن هم نمی رسید اما درحال حاضر لوازم التحریر یک دانش آموز سوم ابتدایی قریب به 80هزارتومن هزینه دارد.

در آستانه ماه مهر و بازگشایی مدارس بوی کاغذ کاهی مشام نسل ما را نوازش می کرد ولی این روزها اگر از مغازه داران سراغ دفترچه با کاغذ کاهی را بگیری، مورد تمسخر واقع می شوی !

ولی امروز یک دانش آموز اینقدر تجملات به خرج میدهد که فکر درس خواندن از سرش نمیگذرد جز فخر فروشی بین دانش آموزان دیگر امروز تشخیص دانش آموز با یه آدم بازاری سخت شده از طرز لباس پوشیدن گرفته تا زرق وبرق موهایشان بردن موبایل به مدرسه حرفهای کوچه بازاری در مدرسه گوش نکردن حرف دبیران وبعضا جلوی معلم ایستادن وخیلی دردهای دیگر براستی مصوب اینهمه عادتهای زشت کیست؟خانواده؟یا بی توجهی معلم ودبیر؟ فقط یه سوال خیلی ذهنمو مشغول کرده با وجود این نصف معلمین شهر وروستاها فنوجی هستن وهمشون فرزند درس خوان دارن چرا بچه هاشونو نمیبرن مدرسه ای که خودشون اونجا تدریس میکنن؟

نظرات (۴)

۲۳ مهر ۹۲ ، ۲۱:۵۹ فاطمه بارکزهی
سلام . دوست عزیز شما چرا به بزرگترین گروه نویسندگان بلوچ نمیپیوندید ؟
هم اکنون گروه نویسندگان بلوچ ( وای وطن و هشکین ار ) با بیش از 100 نویسنده بزرگترین گروه اینترنتی نویسندگان بلوچ هست . هم اکنون به ما بپیوندید .
آدرس سایت : www.yvatan.ir
پاسخ:
سلام من در اون حد نیستم جسارت میشه به همه روشنفکران بلوچ
لطفادرمورداداره آمزش وپرورش فنوج اطلاع رسانی کنید
۱۵ مهر ۹۲ ، ۲۰:۴۶ احمدکرمی زاده

باسلام به حضور جناب آقای رئیسی.وب سایت شما عالیست .فقط از شهرستان فنوج وطبیعت آن عکس حتما بگذار.به ماهم به آدرس های زیر بااخبار آموزش وپرورش سر بزنید. متشکرم.

http://khavaran1.blogfa.com/

 

http://khavaran1.ir

۱۵ مهر ۹۲ ، ۱۳:۱۳ ما می توانیم

ضمن عرض ادبو خسته نباشی مدیریت

آقای رئیسی اگه تو سطح شهر خودمون ببینی از مقطع ابتدایی گرفته تا متوسطه و سال چهارم  چ دخترانه چ پسرانه فقط کسانی حق مدیریت دارن ک باید نفوذی تو اداره داشته باشن و.....

و گرنه هیچ کدوم کار کارشناسی در مورد دانش آموزان انجام نداده اند.

آقای رئیسی تا ب حال از خودت پرسیدی چندین دهه می باشد چرا ما حتی یک دکتر از قلب خود شهر فنوج نداریم.

آفا لیاقت خواهرو برادرای من وشما و توانایی های آنان بیش تر و فراتر از این می باشد.

ببخشین من ن قصد اهانت ب کسی رو دارم ن بی احترامی ،اینا واقعیتای شهر ما و شماست.

با سپاس

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی