فـــنـــوج چه خبر؟

نقـــــد و تحلـــیــل مسایل گوناگون در شهرستان فنوج_فنــــــــــوج از زاویه ای دیگر

فـــنـــوج چه خبر؟

نقـــــد و تحلـــیــل مسایل گوناگون در شهرستان فنوج_فنــــــــــوج از زاویه ای دیگر

فـــنـــوج چه خبر؟
تنها راه رشد ترویج نقد و روحیه نقدپذیری است
باید بدون تعارفات زائد حرفمان را بزنیم تا ما نگوییم و ننویسیم چیزی عوض نمیشود
رمز رشد ما در فنوج مطالبه گری است
متاسفانه بیم از دست دادن موقعیت شغلی و برچسب زنی وهمچنین محافظه کاری بیش از حد در دوستان وجود داره و مانع بیان ازادنه اندیشه هایشان میشه و همین عامل یکی از بزرگترین ضعفهای فعالین مجازی سیاسی و حزبی شهرماست!!
******
قوام ریسی هستم تکنسین سامانه هوشمند سوخت
******
نویسنده نیستم خبرنگار هم نیستم .من هم مثل مردم فنوج شهروندی ساده وبی ادعا هستم اما بی تفاوت نیستم و براساس اصول 23-24و26 قانون اساسی میتوانم بنویسم
بایدحرفهایمان را بزنیم - لازم بشه داد هم میزنیم هرچند برای خیلی ها تلخ باشد ٬
بدنبال دیده شدن و کسب قدرت،موقعیت نیستیم
بسیار خوب میدانم با گفتن مشکلات و اشکالات از چشم نمی انداخت‌یم با تملق و چاپلوسی و سرپوش گذاشتن روی نقطه ضعف ها و ماله کشی زودتر به هدف می رسیدیم
نویسندگان
آخرین نظرات

سول خوش اخلاق،آدم خوب با چهره خندان و احوالپرسی گرم/

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی در یک جمع از مسولی ناراضی هستید، عده ای با سرعت نور جلوی کلام شما را بگیرند و با جمله اینکه: "اینجوری نگو واقعا فلانی آدم خوبیست تو اورا از نزدیک ندیده ای حتما یک بار برو پیشش تا بدانی چقدر متواضع و خوش مرام است!"
شاید هم این وسط مدافعان نا آگاه صدایی را هم ضبط یا اسکرین شات حمایت از نقد را اینگونه به مسول برسانند که: ببین فلانی چی میگه و نقد میکنه!! و ببین من چی جوابشو دادم!!!

مشکل و درد همینجاست  بزن روی ادامه مطلب تا ادامشو بگم
مردمانی از سر نااگاهی و یا گاها سر آگاهی و تملق به طبع مسولینی که یا میدانند حقیقت چیست و کتمان میکنند و یا کلا نمیدانند و زود به پست مزبور دست یافته اند!!!
یا ایها الناس:

بسیاری از کارهای خوب که از مسولو سایر محترمین سر می‌زند، کارکردی شخصی دارد. این کارها تنها به دردِ صلاح و فلاحِ خود ایشان می‌خورد . آنها از رهگذر این کارها، در مسیر سازندگی اخلاقیِ خود قدم برمی دارند. 

 برای مثال، فرماندار و مسول و شورایی که داس در دست گرفته و رفته سرِ زمین کشاورزی و در دروی گندمِ کشاورزان کمک می‌کند، دارد اخلاق فردی خود را رشد می‌دهد. نمی‌توان برای این دسته از کارها کارکرد اجتماعی قائل بود. 
حتی نتایجی مانند اصلاح نگاه مردم به مسول  یا ترمیم رابطۀ مردم با مسول  و... را هم نمی توان واجد خاصیت اجتماعی دانست. در این نتایج هم، در واقع نه مردم، که خود مسولین هستند که فضایل خود را رشد می‌دهند. 

روشن است که معنای این حرف، بیهوده بودن کارهای خوبِ مسول نیست؛ نکته این است که نباید امری فردی را به جای تکلیفی اجتماعی نهاد. اخلاق فردی مسول و تواضع و مردم دوستی و صفاتی از این دست، سرمایۀ آنهاست برای انجام تکالیف بزرگتر. آنها باید ساخته و پرداخته شوند برای ماموریت‌های اساسی.
 ماموریت اساسی چیست؟ نبرد برای استقرار عدالت رفاه مردم،رشد شهرستان از طریق درگیری با پایه‌گذاران فقر و فساد و تبعیض.» هرگاه مسولین وارد این میدان شدند و با ارباب زر و زور و برای منافع مردم در غیاب آنها  پیگیری کردند و رفاه مردم و شهرستان حاصل گشت می‌شود گفت که به تکلیف اجتماعی شان عمل کرده‌اند.
امیدوارم درست رسانده باشم
و زین پس فقط نگاهمان به  دنبال مسول خوش مرام،خوش اخلاقی که پرسه و عروسی میرود و با همه خوش و بش دارد نباشیم!
اگر هم بودید پس آنانی که از نگاهی دیگر نقد میکنند دشمن نیستن و شما نیز مطمن باشید دوست واقعی نیستین

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۸/۲۰
قوام ریسی

نظرات (۱)

تنها راه برون رفت فنوج از وضعیت فعلی گفتگوست و شنیدن سخن مخالف یادمان نرود همه ما با هر عنوانی در هر رده ای چه مخالف یا موافق باید ایده ها و نظرات خود را در رابطه با هر موضوعی ارائه کنیم و قاضی را وجدانهای بیدار جامعه برعهده بگیرند! چرا مطالبه نمیکنیم؟ چرا ترس از مطالبه داریم؟ انگ بخوریم؟ یا فکر کنند ایده و نظرات ما برخلاف نظر عموم باشد؟
چه عیبی دارد که همه ی ایده ها و تفکرات، فرصت اظهار نظر داشته باشند و آزادانه و بی واهمه در محافل گوناگون در عرصه های مختلف به بیان دیدگاه خود بپردازند و مردم خود تصمیم بگیرند؟
اگر نه، پس این همه فرار و مغلطه و انگ و برچسب زدن و سیاست های پلیسی برای چیست؟!
دوستان،اساتید گرامی لحظاتی حب و بغض ها و تهمت ها را زمین بگذاریم و اندیشه کنیم، دقایقی پای سخنان یکدیگر بنشینیم و به استدلالات طرف مقابل تعقل کنیم.
تا کی می توان به یاغی گری تهمت و انگ مخالف پرداخت که همه بد و منحرف و ضاله و ویران هستند و من و امثال من گروه ما خوب؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی