فـــنـــوج چه خبر؟

نقـــــد و تحلـــیــل مسایل گوناگون در شهرستان فنوج_فنــــــــــوج از زاویه ای دیگر

فـــنـــوج چه خبر؟

نقـــــد و تحلـــیــل مسایل گوناگون در شهرستان فنوج_فنــــــــــوج از زاویه ای دیگر

فـــنـــوج چه خبر؟
تنها راه رشد ترویج نقد و روحیه نقدپذیری است
باید بدون تعارفات زائد حرفمان را بزنیم تا ما نگوییم و ننویسیم چیزی عوض نمیشود
رمز رشد ما در فنوج مطالبه گری است
متاسفانه بیم از دست دادن موقعیت شغلی و برچسب زنی وهمچنین محافظه کاری بیش از حد در دوستان وجود داره و مانع بیان ازادنه اندیشه هایشان میشه و همین عامل یکی از بزرگترین ضعفهای فعالین مجازی سیاسی و حزبی شهرماست!!
******
قوام ریسی هستم تکنسین سامانه هوشمند سوخت
******
نویسنده نیستم خبرنگار هم نیستم .من هم مثل مردم فنوج شهروندی ساده وبی ادعا هستم اما بی تفاوت نیستم و براساس اصول 23-24و26 قانون اساسی میتوانم بنویسم
بایدحرفهایمان را بزنیم - لازم بشه داد هم میزنیم هرچند برای خیلی ها تلخ باشد ٬
بدنبال دیده شدن و کسب قدرت،موقعیت نیستیم
بسیار خوب میدانم با گفتن مشکلات و اشکالات از چشم نمی انداخت‌یم با تملق و چاپلوسی و سرپوش گذاشتن روی نقطه ضعف ها و ماله کشی زودتر به هدف می رسیدیم
نویسندگان
آخرین نظرات
پنجشنبه تیر ۱۹ ۱۳۹۳

قابل توجه! فقط فنوجیا بخونن....

yesسلام-اینقدر جوالدوز به بقیه زدیم!امروز میخوام یک سوزن به خودمون بزنیم!


از اونجایی که بنا براین بوده که مطالبم مختص به شهرمونه ومطلبی ونقدی از شهر دیگه یا موضوعات رو نداشتم واغلب خوانندگان خودی هستن وغریبه هم بین ما نیست! پس یه کم خودمونی باهم حرف میزنیم! فرض کنید یکنفر از یه جای دیگه بیاد شهرستان ما بدون اینکه هیچ سابقه ذهنی از این شهر داشته باشه ودایم هم تو گوشش مردم مهماندوست وبا احساس فنوج رو نخونده باشن واقعا مناظری که بعد از 2روز میبینه نشان دهنده مهمانوازی وبا احساسی ماست؟ قصد من سیاه نمایی واین حرفا نیست میخوام حرفایی که هممون میدونیم ولی رومون نمیشه بهم بگیم رو بزنم میدونم الان میگین با یه گل بهار نمیشه_رک وراست بگم منم خودمو از حرفایی که گفته میشه استثنا نمیدونم اصلا هم قصد نصیحت رو ندارم بی پرده بریم سر اصل مطلب در ادامه مطلب

قصد نوشتن این موضوع رو نداشتم ولی از اونجاییکه تریبون داران شهر که در راس اون باید اشاره کرد به علمای کم کار وهمچنین مسولین عزیز. دیروز غروب خسته از چابهار میومدم البته گفتنی سر مطلب اموزش وپرورش حراست شرکت نفت برا پاره ای از توضیحات که بعضیا تاب وتوان انتقاد روندارن وطبق معمول با روش قلم زدن که از عادتهای زشت وقدیمی ما فنوجیاست این شیوه رو اتخاذ میکنن تا صدایی  خفه شه تا با خیال راحت....   بگذریم تا به خونه رسیدم صدای در مرا کشاند بیرون بچه ای بود 4ساله با کاغذی بدست قوام پدرم این را داده تا بدم بشماسریع کاغذ رو باز کردم خدایا توشاهدی که عین مطلب رو براتون مینویسم:mail

((سلام علیکم با قبولی عبادات شما وهمه همشهریانم بنده نمیخوام خودم را

معرفی کنم وعلت این نامه هم بیدار شدن بعضی از مردم است نمیدانستم

کجا وبه چه کسی بنویسم چون میدانم جز تحقیر وخواری خودم چیزی

دستگیرم نخواهد شد از انجا که کامپیوتر نداشتم به ناچار فکرم رفت روی

قوام شنیدم که سایت دارد ومشکلات را میگوید من 47سالمه تحصیلاتم

تاسوم راهنمایی دارای 4فرزند وبیکارم در زمان ریاست نادر محمدی که

خداوند خیرش دهد اغلب به خاطر نصفه سوادی که داشتم برای تدریس در

روستاها مشغول بودم ومنبعی مالی بود برایم خداوند نیز دیر بمن فرزندی

مرد داد تا دستم را بگیرد خودم نیز بابت مریضی که دارم نمیتوانم کار کنم

 ودنبال کار سبک هم خیلی گشتم ولی پیدا نکردم چند بار به این قطر و دبی

نشینها مدرک دادم تا ویزای کاری جور شود ولی

در آمدم یارانه ام بود که بخاطر وام قدیمی که گرفتم حسابم مسدود شده

مانده ام در شهری که کسی به کسی نگاه نمیکند فریاد بزنی کسی از خانه

اش بیرون نمی آید باید بری ناله بکنی ودست دراز کنی که که بشی خوار تا

مردم شهر تورا چند دیناری کمک بکنند من این نامه را نمینویسم تا کسی بمن

کمک کند نه هرگز ولی مینویسم تا بعضی ها بیدار شوند بعضی ها که انگار

خدارا فراموش کرده اند انگار که همسایه ها مرده اند در شهری که حتی

مردم چند محله اش میتواند شهری را بسازند زکات وکمک به مستمند

فراموش شده در شهری که حتی یک ماست ساده به مسجد محله داده

نمیشود کمکها به مدارس دینی ومسجد شده 70هزار نهایتا300هزار مردمی

که 10سال است یک نفر به حج نرفته وخیلی  ضعیف در کار خیر خیلی وقتها

میشه که پا روی غرورم میزارم تا زنگ بزنم و وام بگیرم از دوستان وفامیل  ولی اولا توان پرداخت ندارم دوما حتما به یک مرد بیکار وبی امید کسی وام

نمیده وسوما بیاد حدیث رسول اکرم (ص)میفتم که فرمود هر کس دری از سؤال و خواهش به روی خود بگشاید خداوند متعال هفتاد در فقر و

تنگدستی بر او باز می کند که هیچ چیزی نتواند آن را ببندد.

خیلی سردر گم شدم  دراین ماه مبارک دیگر وسایلی هم برای فروش  ندارم

 شرمنده بچه هام شدم غروبها دیر به خانه میرم یا اکثر مسجد افطار میکنم تا

 در زمان غروب بچه هام نبینن با دست خالی میام چون دختر کوچکم همیشه

میگه بابا فلانی هرروز غروب چندتا لاستیک دستشه میره خونش در جواب

 توام از درد میگم که فلانی  بچه هاش بی ادبن گریه میکنن ولی شماها با

ادبید بوی غذا وتباهگ شبها از خانه های همسایه عذابمان میدهد من خانمم

برای مخارج روزانه سری زنانه وسوزن دوزی میکند باور کنید چندبار میخواستم

خودمو بکشم یا برم سراغ اعتیاد ولی...

واعا فقر مادر تمام مفاسد هست از این خارج نشینها هم هستن کسانی که

اعراب بهشان پول میدهند تا به فقیران بدهند که متاسفانه پول دست

کسانی میسپارند که بیشر به کسانی میدهند که بیوه هستن یا یتیم یا اصلا

به کسانی تعلق میگیرد که فقیر نیستن بما چیزی نمیرسد چون من زنده ام

فقیر در شهرما نه تعریفی درست دارد نه جایگاهی انگار دنیا برایم تنگ شده

من فقط جلوی بچه هام شرمنده ام که کوچک هستن توان تعریف فقر را برایشان ندارم پسرم دایم سوالهای جورواجور میکند بابا توچرا بیرون نمیری؟چرا درخانه ما کسی نمیآید؟چرا ما و.....

حرف بسار است ولی دیگر توان نوشتن ندارم فقط میخوام فنوجی همشهری

ای کسی که خدا تورا شایسته دیده کمی به اطرافت نگاه کن همسایه ات را

دریاب تو زکات بده ببین خداوند با رزقت چکار میکند ببین بعد اگر مریضانت

شفا پیدا نکردند ببین اگر فرزند معتادت سالم نشد ودخترت با حجاب وبا حیا

ببیخشید نیت توهین ندارم ولی بعضی عادتهای مردم ازار دهنده است ومن

ناراحت واقعا سخت است دخترت یکی از بهترین دانش اموزان باشد وتو

هزینه ثبت نام کنکور را نداشته باشی شمایی که در خارج هستین شاید این

دردنامه را بخوانی باور کنید کمترین پول روزانه شما زندگی یکساله مرا

تامیین میکند بخود آیید وزکات بدهید ودست مستمندان را بگیرید از شما قوام

عزیز خواهش میکنم این را درج کن تا شاید خداوند بقیه مستمندان را مثل من نکند)) no

بله دوستان من این نامه ای بود که عینا برایتان نوشتم اما امروز شاید روزگار بر منوال دیگری در حال گذر باشد.این ذات انسان است که به کمش سیر نمیشه ٫به زیادش هم قانع نمیشه ولی برای شهرم متاسفم که ما مردمانی را در خود جا داده که فقط مسول خودمان هستیم بله مقصر علما هستن کسانی که بسیار ضعیف عمل میکنند شاید هم عمل بدشان مردم را اینجور بار آورده در اکثر جاها ضیافت برگزار میشود از طرف مسولین در این ماه ولی.....

یادمان نمیرود در سال گذشته 20ملییون جمع آوری شد برای آزادی زندانیان نمیدونم کجا جلسه برگزار شد عکس گرفته شد ونشر خبر بله اشتباه نکنید جایی که حرف از بردن نام شود در صدریم

چرا جاهای دیگر روز به روز پیشرفت میکنند؟ولی سرعت ما کم است؟

اینها دردهایی است که شاید من و شما به قدر جرعه ای هم از آن نچشیده باشیم اما

آنها سالهاست که با آن دست و پنجه نرم می کنند. گرسنگی کوچکترین درد آنهاست. درد آنها زیستن در شهری  است که همه در کلام ،دایه ی مهربان تر از مادرند و در

عمل هیچ؛ شهری که به مااجازه بی تفاوت بودن و حتی گاه ظالم بودن را می دهد تا

واژه هایی همچون شرم و وجدان بی معنی شود. درد آنها دیده شدن و نادیده گرفته شدن است. به یقین کوچکترهای این جماعت حتی در پستوهای ذهنشان خاطره خوشی از زندگی ندارند چون همیشه با درد نداری زیسته اند.

قابل توجه بعضیا:

فقر ، شب را " بی غذا " سر کردن نیست

فقر ، روز را " بی اندیشه" سر کردن است

نویسنده نامه شاید یک زمانی این مطلب را از جایی خواندی بدون:

فقیر اونیکه شامی که امشب جلوی مهمونت میزاری از شام فردا شبت بهتر باشه

فقیر اونیکه پولش از پارو بالا میره ولی کفشاش از کفشای تو کهنه ترن وبوی عرقش همه جارو برداره

فقیر اونیکه پول موبایلش از پول آب وبرقش بیشتر میاد

فقیر اونیکه بخاطر چشم وهم چشمی عروسی بچشو انچنانی میگیره که به ندادن قسط وبدهیش فک نکنه

فقیر اونیکه خدا اونقدر بهش داده که ولی بتو کمک نمیکنه وحج نمیره

فقیر اونیکه چندتا النگو دستت باشه ولی دوتا دندان خراب داشته باشی

فقیر اونیکه بهش بگن حاجی ولی همسایش گشنه باشه

صدقه کمکی به فقیران نمیکند بلکه برای آرام کردن وجدان خودمان است آنها نه به صدقه که به عدالت نیازمندند

قرآن علاوه بر این که توصیه های  در مورد کمک به مستمندان و شیوه ها و کیفیت آن نموده است، بدین نکته نیز بصراحت اذعان دارد که در جامعه افرادی هستند که به علل مختلف مانند شرایط نامساعد جسمانی قادر به تأمین معاش خود نیستند و یا توانایی خود را از دست داده اند و بخصوص تأکید دارد اگر می خواهید به فقرا کمک کنید، ابتدا نیازمندان فامیل و همسایگان خود را دریابید و سپس به مستحقان عیالوار و آبرومند رسیدگی نمایید. ولی سؤال کردن وگدایی را نهی کرده است

 

جا دارد تشکر کنم از موسسه خیریه خادمین کتیچ ومحترم آباد 

موافقین ۱ مخالفین ۲ ۹۳/۰۴/۱۹
قوام ریسی

نظرات (۱۳)

بنظرم این دوستمون بجای اینکه از دیگران توقع داشته باشن و دیگران را متهم کنن اول پیش خودشون تجزیه و تحلیل کنن که آیا علت فقر و تنگ دستیشون چیه؟ آیاعلت اینه که مردم زکات نمیدن ویا اینکه پول عربا بدستشون نمیرسه یا اینکه خودشون تو زندگی برنامه نداشتن .از فرصتها استفاده نکردن و خلاصه مثل بقیه مردم به خودشون زحمت ندادند ودنبال روزیشون نرفتن .من ایشان را نمیشناسم ولی اینطور که از مطالبشون بر میاد خودشون را راحت کردن و و مسولیت معاش خودشونرا به گردن دیگران انداختند.به نظرم بهتر بود میگفتن توانایی انجام چه کاری را دارند تا شایدکسی کاری به ایشان محول میکرد.و از این راه امرار معاش کنند.
پاسخ:
سلام بنده خدا قرار نیست برای چیزی که مشیت الهیست شما سرکوفت بزنید از بدو بوجود آمدن دنیا فقیر بوده همیشه فقیران بیشتر از همه در تلاشند ولی خواست خداوند براین است...
هستند آدمهایی که از صبح تا شب تلاش میکنند برای 10هزار از سوی دیگر کسانی هستند دراین شهر ماهی 80ملییون میگیرند سواد هم ندارند تلاشی هم نکردند یک ویزایی جورشده وخواست خداوند براین بود تا پولدار شوند نوش جانشان پس تقدیر خداست به هرکس بخواهد میدهد وعده ای را نمیدهد وفقیر هم هست وخداوند در قران چون میدانسته فقیرانی هستند آدمهایی را داده تا آزمایش کند رفتارشان را در قبال مستمندان از طرفی اشتباهات آدمی هم هستند برای استفاده نکردن از فرصتها در کل باید موشکافی کرد ولی شهر ما واقعا بی احساسند
باسلام خدمت تمامی خوانندگان عزیز ومحترم ریسی جان قلبمان رو در اوردید خدا خیرت بده از اینکه کار خیر انجام میدهی امیدوار هستم تمام همشهریان از خواب غفلت بیرون شوند راستی امانتی بدستتان رسید تلفن را که جواب نمیدید 0433هستم شمارم افتاده حتما زنگ بزن تا دراین مورد صحبت کنیم تشکر
پاسخ:
سلام ببخشید بیرون شهر بودم اره خدا بهت خیر بده رسید دستم چشم در خدمتم زنگ میزنم 
با عرض سلام وخسته نباشید لطفا برای پیوستن به موج وبلاگی "امواج شیطانی از جنس دجالواره "وموج سایبری "رسوای غرب درنوار غزه "مطلب تولیدی با موضوعاتی که درموج ها ذکرشده به ما بپیوندید / با سپاس وتشکر فراوان

http://baham91.ir/vdcdxx0f.yt0jf6a22y.html
http://baham91.ir/vdchqinz.23n6vdftt2.html
۲۲ تیر ۹۳ ، ۰۳:۳۸ قوام ریسی
جا دارد تشکر کنم از کمکهای رسیده از جایگاه سوخت اسپکه زکات رسیده از یک خواهر فنوجی از قطر بنده خدایی از روستای چندوکان نیکشهر و همیاری واماده کمک بچه های حق گو در راس غفور بلوچ وبرخی همشهریانم امیدوارم روزنه ای باشد برای کمک به تمام مستمندان شهرمان
احساسی برخورد نکنید، شعار ندید،حرفای قشنگ واسه آروم کردن مردم نزنید،
عمل،عمل،عمل
خواهشا عمل کنید، راست میگی فنوجیا انقدر پول دارن یه شهر با تمام امکانات مثل فنوج درست کن ولی کجاست اونی که بده دادن سخته
کارمون شده، لاپرت دادن به این و اون
واقعا با این همه پول تو قبر جا میشین نه خدایش جا میشید، حداقل یه صندوق کمک به مستضعفین درست کنید خدا خیرتون میده اون وقت نه اونی که داده پول رو مشخص میشه که بگن ریا کرده نه اونی که گرفته
صاحب منسبان هفت طایفه فنوج وقتش نرسیده بیدار شید
۲۰ تیر ۹۳ ، ۱۱:۴۲ محمد رضا رئیسی
پیام این دوست وهمشهری را خواندم بخدا اشک درچشمانم حلقه زده است چون خود من طعم تلخ ناداری راچشیده ام شماره حساب بده کمک خواهد شد فنوج شهر بسیار خوبی است باید قدر خودمان وشهرمان را بدانیم.
۲۰ تیر ۹۳ ، ۱۱:۲۷ قوام ریسی
سلام دوستان با تشکر از لطف شما همشهریان چه در شهر چه خارج من با این بنده خدا صحبت کردم بهش چندتا مورد نشون دادم در سایتهای شهرهای همجوار که مشکل داشتن مریض دارن تقاضای کمک کردن از اونجا که این بنده خدا بیماری شدید تروید دارن ولی اصلا قبول نکردن فقط خواستن که کمی مردم شهر بیدار شن وبه دوروبرشون نیم نگاهی کنن البته یکی از روسای جایگاه در ناحیه نیکشهر که مطالب شهر مارو دنبال میکنن خدا خیرش بده مبلغی دادن وبنده از طریق خانواده با اصرار شدید به ایشون رساندم ولی دوستان همشهری همسایه هامونو فراموش نکنیم هستن ادمایی که اصلا بروی خودشون نمیارن که محتاجن امیدوارم مسولین عزیز در همین روزها ضیافت افطاری تشکیل بدن با هدف کمک به مستمندان رسمی که در همه شهرهای همجوار انجام میشه
تشکر از همشهری که از قطر لطفشون رو به همشهریشون ابراز داشتن
۲۰ تیر ۹۳ ، ۱۰:۳۵ فنوجی از قطر
ﻫﯿﭻ ﮐﻮﺩﮐﯽ ﻧﮕﺮﺍﻥ ﻭﻋﺪﻩ ﯼ ﺑﻌﺪﯼ ﻏﺬﺍﯾﺶ ﻧﯿﺴﺖ ﺯﯾﺮﺍ ﺑﻪ ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﯽ
ﻣﺎﺩﺭﺵ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺩﺍﺭﺩ ، ﺍﯼ ﮐﺎﺵ ﻣﻦ ﻫﻢ ﻣﺜﻞ ﺍﻭ ﺑﻪ ﺧﺪﺍﯾﻢ ﺍﯾمﺎﻥ
ﺩﺍﺷﺘﻢ
کوام عزیز من از قطر همیشه مطالبت را دنبال میکنم اره اینجا بعضی عربها به بلوچا پولهای زیادی میدهند تا به مستمندان شهر بدهند باور کنید خودم با چشم خودم دیدم که ....بگزارید چیزی نگویم اینجا همه پولکی شدن همدیگرو اصلا دوست ندارن ببینن مثل قدیم راستی کوام جان کاش این اقا شماره حساب میداد اینطور مسایل را زیاد بنویس بهرحال من زکاتی از زن شیخم گرفتم میفرستم برات یک جوری برسان به این بنده خدا تماس میگیرم لطفا همه برای مریضها ومستمندان شهر کمک کنید
باسلام زیادن ادمهای فقیر وباشرف که حتی نیاز دارن ولی دستشون رو جلوی هر کس وناکس دراز نمیکنن واقن بایدبه چنین انسانهایی افرین گفت داداش ما حاضریم بهش کمک کنیم البته گر چه فقیر ومستمند دور ور خودمون زیاد هست ولی بخاطر حفظ شرف و انسانیت این بنده ای از خداحاضریم هر چه سریع تر بهش کمک کنیم دوستان خواهشا به این دوستمون وهمه فقرا بیاید کمک کنیم هر که هر چقد در توان داره البته هرباحفظ راز مردم وفاش نشدنففقط اون کسی اسم اون نیازمند رو بدونه وباخدای خودش عهد کنه که کسی باخبر نشه اون فقیر وتنگدست کیه موفق بایدخدانگهدار
سلام دوست عزیز
چه مطلب زیبا و تامل برانگیزی، بسیار متاثر شدم، خواندمش ناخواسته چشمانم بارانی شد.
چه خوب می شود آقای ریسی همچین مطالبی رو بیام بیان کنیم نه مطالبی که موجب تشدید تفرقه بین همشهریان میشه و هر کسی میاد تو قسمت نظرات عقدشو‌ خالی میکنه.
با سپاس فراوان از شما
سلام
ای کاش شماره کارت(حساب) اعلام میکردی تا هر کسی در حد توانش به این همشهری عزیز یاری میرساند.
ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺯ ﺗﻮ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﭘﺮﺳﯿﺪ ﮐﻪ ﭼﻪ ﻟﺒﺎﺱ ﻫﺎﯾﯽ ﺩﺭ ﮐﻤﺪ ﺩﺍﺷﺘﯽ،
ﺑﻠﮑﻪ ﺍﺯ ﺗﻮ ﺧـﻮﺍﻫﺪ ﭘـﺮﺳﯿﺪ ﺑـﻪ ﭼﻨﺪ ﻧﻔـﺮ ﻟﺒـﺎﺱ ﭘﻮﺷـﺎﻧﺪﯼ؟
ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺯ ﺗﻮ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﭘﺮﺳﯿﺪ ﺧﺎﻧﻪ ﺍﺕ ﭼﻨﺪ ﻣﺘﺮ ﺑﻮﺩ،
ﺑـﻠﮑـﻪ ﺍﺯ ﺗـﻮ ﺧـﻮﺍﻫـﺪ ﭘـﺮﺳﯿﺪ ﺑـﻪ ﭼﻨﺪ ﻧﻔـﺮ ﺩﺭ ﺧــﺎﻧﻪ ﺍﺕ
ﺧـــﻮﺵ ﺁﻣـﺪ ﮔﻔﺘـــﯽ؟
ﺧﺪﺍﻭﻧـﺪ ﺍﺯ ﺗـﻮ ﻧﺨـﻮﺍﻫـﺪ ﭘـﺮﺳﯿـﺪ ﺩﺭ ﭼـﻪ ﻣﻨﻄﻘـﻪ ﺍﯼ ﺯﻧـﺪﮔـﯽ
ﻣﯽ ﮐـــﺮﺩﯼ،
ﺑﻠﮑــﻪ ﺍﺯ ﺗـﻮ ﺧـﻮﺍﻫـﺪ ﭘـﺮﺳﯿـﺪ ﭼﮕـﻮﻧﻪ ﺑـﺎ ﻫﻤﺴــﺎﯾﮕﺎﻧﺖ ﺭﻓﺘـﺎﺭ
ﮐﺮﺩﯼ؟
ﺧــﺪﺍﻭﻧـﺪ ﺍﺯ ﺗـﻮ ﻧﺨـــﻮﺍﻫـﺪ ﭘـﺮﺳﯿـﺪ ﻣﯿـﺰﺍﻥ ﺩﺭﺁﻣـﺪ ﺗﻮ ﭼﻘـﺪﺭ
ﺑـﻮﺩ،
ﺑﻠﮑﻪ ﺍﺯ ﺗﻮ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﭘﺮﺳﯿﺪ ﺁﯾﺎ ﻓﻘﯿﺮﯼ ﺭﺍ ﺩﺳﺘﮕﯿﺮﯼ ﻧﻤﻮﺩﯼ؟
ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺯ ﺗﻮ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﭘﺮﺳﯿﺪ
ﭼـﺮﺍ ﺍﯾﻦ ﻗـﺪﺭ ﻃـﻮﻝ ﮐﺸﯿـﺪ ﺗـﺎ ﺑـﻪ ﺟﺴﺖ ﻭ ﺟﻮﯼ ﺭﺳﺘﮕـﺎﺭﯼ
ﺑﭙـﺮﺩﺍﺯﯼ،
ﺑـﻠﮑﻪ ﺑـﺎ ﻣﻬـﺮﺑـﺎﻧﯽ
ﺗﻮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺟﺎﯼ ﺩﺭﻭﺍﺯﻩ ﻫﺎﯼ ﺟﻬﻨﻢ، ﺑﻪ ﻋﻤﺎﺭﺕ ﺑﻬﺸﺘﯽ ﺧﻮﺩ ﺧﻮﺍﻫﺪ
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
باسلام باید بگم که واقعا نوشته خوبی بود راستی من این اقا را میشناسم واقعا متاسفم برای مردمانی که پولانچنانی دارند برای ساخت وساز ولی حتی به همسایگان مستمند کمک نمیکنند زکات در شهر پیدا نمیشود ولی موافقم باتو تقصیره ملاهاست اصل در مورد این موضوعات سخرانی نمیکنن غروبا هم در مساجد باور کنید هیچی پیدا نمیشود من خودم اهل محله باغملک هستم اقایان **** ***** و**** ******* پولشان از پارو بالا میرود ولی دریغ از زکات وکمک مثلا در هر محله یک پولدار داریم بیاد بگه 1ملییون پول افطاری مسجد به عهده من فرماندار وشهردار وریس اموزش پرورش جلسه بگیرن با حضور خیران پول جمع کنن ما فنوجیا جایی که پای مسولین وسط باشد خوب دست به جیب میشویم
مچکر قوام جان حتما در توانم به این اقا کمکی میکنم
پاسخ:
دوست من لطفا اسم اشخاص رو نبرید چون دوستان در شهر صاحب منصب نیستن کمک کردن هم یه چیز شخصیه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی